CLUBS

Brussels Exclusive Labels

BEL is een platform voor ontmoeting en uitwisseling voor de Brusselse bedrijven van traditie. Het wil de gemeenschappelijke en individuele belangen van deze firma’s, die stuk voor stuk uitmuntendheid en passie nastreven, vergemakkelijken, creëren en uitbouwen.

B.E.L., DRIE INITIALEN DIE STAAN VOOR UITZONDERLIJKHEID

Brussels Exclusive Labels, de vroegere Kamer van Hoge Koophandel voor Vakmanschap en Luxe, is een vzw die is opgericht in 1937. Ongeveer tachtig van de meest prestigieuze merken van de hoofdstad zijn lid van deze vzw. Al die merken hebben van savoir-faire, traditie, ondernemingsgeest en creativiteit een echte levenskunst gemaakt. De naam bevestigt de doelstellingen die eerder al door de Kamer zijn vastgelegd.

Waarom “Brussels Exclusive Labels”?

Brussels, omdat onze hoofdstad is uitgegroeid tot een ‘merk’, een label, in het hart van Europa.
Exclusive, omdat uitzonderlijkheid voor onze leden dagelijkse kost is, en omdat zij allemaal een bepaalde levenskunst aanhangen en hun vak steeds specialistischer benaderen, met de blik gericht op de toekomst. Exclusiviteit is tenslotte hun unieke keurmerk.
Labels tot slot omdat de ambitie om als een referentie te worden beschouwd kenmerkend is voor al hun initiatieven, en omdat alle leden, zowel de ambachtslieden, de ontwerpers als de grote internationale luxemerken, zich stuk voor stuk onderscheiden door dat constante streven naar uitmuntendheid.

Het ontstaan…
In 1937 werd de Kamer van Hoge Koophandel voor Vakmanschap en Luxe opgericht met als doel bedrijven die een bepaald idee van luxe, ambachtskunst en kwaliteit uitdragen, te overkoepelen en te promoten. Inmiddels heeft de internationaal klinkende naam B.E.L. de fakkel overgenomen.

De vakgebieden zijn uiteenlopend: kunst, gastronomie, lederwaren, sieraden, couture, dienstverlening enz.
De laatste Belgische ambachtslieden, de mooiste Brusselse distributiemerken en bekende internationale firma’s: allemaal zijn ze in Brussel gevestigd. Ze worden gewaardeerd om hun exclusiviteit, de perfectie waarmee hun producten zijn uitgevoerd en de emotie die ze losmaken. Zij bieden het ‘allerbeste’ en maken van elke klant een bevoorrecht iemand.
Al deze bedrijven zijn door Brussels Exclusive Labels geselecteerd omdat luxe in de eerste plaats een kwestie is van herkenningstekens, dynamiek en authenticiteit.

De doelen van B.E.L.
De huidige voorzitter Jean-Pol Piron (Aquamass) zet de lijn van zijn voorgangers voort. Samen met zijn vicevoorzitters, Sophie Helsmoortel (Cachemire Coton Soie) en Pierre Degand (Maison Degand), en penningmeester Philippe Goossens (Tree Top Management) streeft hij sinds zijn aanstelling begin 2009 de vastgestelde doelen na.

Met een ambitieus communicatieplan wil hij B.E.L. verder ontwikkelen en nog beter bekend maken als een kwaliteitslabel dat wordt erkend door het grote publiek.

Zijn doel is het versterken van de synergie tussen de leden onderling door een brug te slaan (Les Midis du B.E.L., getrouwheidskaarten, het organiseren van VIP-shoppingweekends voor buitenlanders op doorreis inclusief een bezoek aan musea, ateliers enz.) en ze bewust te maken van de constante evolutie op de luxemarkt.

Piron wil de leden helpen om hun bekendheid verder uit te breiden bij expats die in de regio wonen. Zo wil hij in het bijzonder van B.E.L. een actievere gesprekspartner maken in het contact met de overheid en de Brusselse beroepsverenigingen.

Daarvoor organiseert hij regelmatig media-evenementen, zoals “Les 3 Heures de Barque du Chalet Robinson”, een roeiwedstrijd met bootjes die overigens allemaal gesponsord zijn door B.E.L.-leden, de “Rallye du B.E.L.”, een autorally waarbij de deelnemers onderweg gastronomie combineren met een bezoek aan een van de bedrijven. Het volgende grote evenement zal “Masterpiece” heten.
Daarnaast wil hij sterkere partnerschappen uitbouwen, zoals B.E.L. die al heeft met Alpha-Card, Le Cercle de Lorraine, Laurent Perrier, Natabase en Luxury Attitude.

In samenwerking met de groep Ventures wordt ook een tijdschrift uitgegeven. Dit jaar werd namelijk het Brussels Mag opgericht, dat de communicatie van de leden voortaan zal ondersteunen door alle informatie te bundelen zodat zij die vervolgens gemakkelijker kunnen verspreiden bij het grote publiek.

Waarom is het belangrijk om lid te zijn van B.E.L.?

U laat daarmee zien dat u deel uitmaakt van de grote familie van de luxe. U staat achter de waarden die B.E.L. verdedigt, zoals traditie, ambachtskunst, passie, uitmuntendheid, service, authenticiteit, savoir-faire en creativiteit.
Tegelijk bent u lid van een vereniging die de meest prestigieuze merken in de Belgische hoofdstad, tevens de hoofdstad van Europa, overkoepelt.

Luxe vertegenwoordigt een vorm van vrijheid. B.E.L. ziet het als een uitdaging om de meest opmerkelijke leidende figuren van de luxemarkt te verenigen.

Brussels Exclusive Labels staat ook voor …
het onderhouden van een up-to-date bestand van meer dan 15.000 adressen;
een website die continu uitbreidt, met links naar de huizen die dat wensen;
twee uitgaven per jaar van het tijdschrift Brussels Mag, een echte rode draad voor onze huizen, uitgegeven in twee talen met een totale oplage van 35.000 exemplaren, verspreid via de groep Ventures en verkrijgbaar bij alle leden en partners;
persoonlijke interviews met bedrijfsleiders van onze huizen, enkele keren per jaar te lezen op de website;
een gecentraliseerde communicatie die wordt beheerd door een bijzonder degelijk persagentschap;
informele maandelijkse lunches die een speciale band creëren tussen de leden;
een “Christmas Dinner”, het niet te missen eindejaarsevenement van onze vereniging;
een topevenement op het Brusselse podium: “Masterpiece”, een mise-en-scène van het savoir-faire van alle deelnemende huizen;
   

Brussels Exclusive Labels
Avenue Kersbeek 280
1190 Bruxelles


Een e-mail sturen
www.brussels-exclusive-labels.be

<< Vorige pagina
 
 
 
SITEPLAN I BEDRIJVEN I ADVERTEERDERS I CONTACT OPNEMEN MET HET TEAM I JOBS I WETTELIJKE BEPALINGEN I PROFESSIONELE PAGINA