gepubliceerd op: 04-02-2017
Autoworld
Foto: Autoworld ©
 

Autoworld richt de schijnwerpers op Herbie - De VW-kever in kunst, films & reclame. Enkele dagen voor Valentijnsdag wordt op Autoworld alweer hulde gebracht aan de legendarische love bug Herbie!

 

Eerst en vooral omdat op zondag 12 februari voor het 9e jaar op rij meer dan 250 VW-kevers en Beetles samenkomen vóór het museum, gevolgd door een vrolijk tochtje door de straten van de hoofdstad, maar ook omdat een tentoonstelling meer dan een maand lang enkele exemplaren belicht die furore maakten in de wereld van de kunst, films en reclame.

Iedereen smelt voor de kever. Vaak “diende” hij de wereld van de kunst (ofwel stedelijk ofwel gecreëerd door grote kunstenaars ... denk maar aan de tuinauto's van Dalí), van de reclame (Louis de Funès zelf deed dat meesterlijk) en natuurlijk ook die van de film. Nummer 53 mag dan ook niet ontbreken op dit dubbele evenement!

Een tiental van deze beestjes zal pronken in de ruimte gewijd aan de tijdelijke tentoonstellingen van Autoworld, die – net als vorig jaar – in het thema 'Flower Power' zal kaderen.
We blijven immers hulde brengen aan de hippiebeweging die, hoewel ontstaan in 1966, al vier jaar weer in de lift zit. In 1967 (50 jaar geleden!) beleefde San Francisco de Summer of Love.

Als je van VW-kevers houdt, nostalgisch bent over de hippiejaren of gewoon graag de unieke sfeer van Autoworld opsnuift, dan mag je deze toffe tentoonstelling zeker niet missen!

Praktische info:
Autoworld – Esplanade van het Jubelpark – 1000 Brussel
Elke dag geopend – zelfs op maandag – van 10 tot 18 u.
Toegangsprijs: € 10/volwassene - € 8/senior - € 7/student - € 4/kind van 6-12 jaar - gratis voor kinderen jonger dan 6 jaar
Info: www autoworld.be of +32 2 736 41 65

Auteur van het artikel : Autoworld
<< Vorige pagina  
 
 
 
SITEPLAN I BEDRIJVEN I ADVERTEERDERS I CONTACT OPNEMEN MET HET TEAM I JOBS I WETTELIJKE BEPALINGEN I PROFESSIONELE PAGINA